Ćwiczenia do wykonania we własnym domu

Ćwiczenia do wykonania we własnym domu - 5ever.plKażdy wie, że sport jest zdrowy – jednak sytuacja panująca aktualnie na całym świecie i ograniczenia wprowadzone w naszym kraju w związku z epidemią koronawirusa nie wspierają regularnym aktywnościom. Nieczynne siłownie, baseny i kluby fitness wymuszają nowe formy aktywności – treningi wykonywane w domu.

Korzystanie z masy własnej – trening w domu

Domowy zestaw ćwiczeń dedykowany jest nie tylko dla sportowców, chcących zachować zdobytą uprzednio formę, ale również dla laików, zdecydowanych zrobić coś dla siebie podczas pandemii. W domowym zaciszu najczęściej nie kupujemy specjalistycznego sprzętu – jednak możemy liczyć na ciężar swojego ciała. Ważna jest właściwa postawa oraz prawidłowa mechanika powtórzeń – a także rozpoczęcie każdorazowo treningu rozgrzewką. Powinna ona być wykonywana przez około 10 min, i angażować wszystkie mięśnie oraz stawy. Do najpopularniejszych ćwiczeń na rozgrzewkę należą wymachy rąk i nóg, krążenia głową, ramion, bioder, skrętoskłony oraz przysiady.

Trening właściwy

Kiedy organizm jest zaktywizowany, można przystąpić do właściwych ćwiczeń. Doskonałą opcją jest trening w obwodzie, polegający na wykonaniu jednej serii danego ćwiczenia i przeskoczenia do kolejnego, aż do skończenia całości. Obwód może przykładowo zawierać: pompki, brzuszki proste, pady, martwy ciąg, plank czy unoszenie nóg bokiem. Naturalnie rodzaj wykonywanych czynności zależy od osobistych upodobań i celu, jaki człowiek chciałby spełnić. Początkowo zaleca się wykonywanie niedługich pauz na złapanie oddechu pomiędzy ćwiczeniami, w późniejszym okresie oczekiwane będzie robienie ich bez przerw. Jeden obwód należy powtórzyć 2-3 razy, z przerwami po ok. 2-3 min.

Rozciąganie i regeneracja

na zakończenie ćwiczeń zaleca się regenerację organizmu, poprzez wykonanie rozciągania ciała zapobiegające kontuzji. Jest to moment, w którym odpoczywamy po treningu by osiągnąć bardziej widoczne efekty.

Bardzo ważna jest systematyczność treningów – by wysiłek fizyczny przyniósł satysfakcjonujące efekty, zalecane jest ich wykonywanie ok. dwa do pięciu razy w tygodniu. Wytrwałość sprawi, że każdego kolejnego razu organizm zmęczy się mniej.